
FAQ
Neem hier een kijkje voor alle veel-gestelde vragen over het inbouwen en onze service. Staat jouw vraag er niet tussen of neem je liever contact met ons op? Kijk dan op onze contact pagina.
ContactAudio
Iedere auto heeft vanuit de fabriek een radio met speakers. Vaak zijn deze speakers van lage kwaliteit. Met een audio upgrade kun je alle onderdelen die met het geluid in jouw auto te maken hebben, vervangen en verbeteren. Zo kun je tijdens het rijden beter genieten van muziek.
Een audio upgrade is dus niets meer dan het verbeteren van de geluidskwaliteit. Denk aan het plaatsen van nieuwe speakers met een hogere kwaliteit, het plaatsen van een versterker en het dempen en isoleren van de deuren.
Ja, ook in een lease auto is een audio upgrade mogelijk zonder dat dit enig probleem hoeft te veroorzaken bij de lease maatschappij. In een hoop gevallen kan je goedkeuring vragen van de leasemaatschappij om de audio upgrade mee te nemen in het lease bedrag.
U kunt ook zelf de audio upgrade laten uitvoeren en betalen. Wij houden alle bekabeling origineel en werken met specifieke adapters zodat het systeem aan het einde van de lease termijn ook weer uitgebouwd kan worden.
Wil je de ingreep aan jouw lease auto zo minimaal mogelijk houden? Dan plaatsen we alleen een DSP versterker en subwoofer welke achteraf zonder sporen weer kunnen worden uitgebouwd. Hiermee krijg je meer vermogen en een betere balans in de muziek.
Voor het verbeteren van de geluidskwaliteit plaatsen wij altijd een bepaalde hoeveelheid geluidsdemping in de deuren. Hiermee zorgen we voor minder storende geluiden van buiten. Maar ook beperken we resonantie en trillingen in de deuren, waardoor deze tevens een betere klankkast vormen. Demping komt het geluid dus op vele manieren ten goede.
Kijk voor meer informatie op onze isolatie & demping pagina.
Kosten voor het dempen van een auto zijn sterk afhankelijk van de vormen van uw auto. Kijk voor meer informatie op onze isolatie & demping pagina. De volgende prijzen zijn vanaf prijzen in de btw:
- 4 Deuren €899,-
- Wielkasten voorkant €449,-
- Bodem & wielen achter €899,-
- Achterklep €249,-
- Motorkap €249,-
- Bodem voorin €899,-
- Hemel €849,-
- Gehele auto €3999,-
Let op: dit is een gemiddelde. Dit kan per auto verschillen. Neem altijd contact op voor advies.
Een actieve subwoofer heeft een ingebouwde versterker, waardoor je deze direct kan aansluiten op de bron (vaak jouw radio).
Een passieve subwoofer heeft geen ingebouwde versterker, daarom moet je opletten dat je ook een aparte versterker koopt waarmee je deze passieve subwoofer kan aansturen.
Een DSP is een geavanceerd systeem waardoor het binnenkomende signaal kan worden bewerkt voordat het wordt doorgestuurd naar de versterker, en vervolgens de speakers. Hiermee kunnen wij aan de hand van software compenseren voor een problemen met de akoestiek en het ingestuurde audiosignaal van jouw radio. Daardoor kunnen wij het geluidsignaal per speaker zo afstellen dat de klank van de muziek een mooi en zuiver geheel wordt.
Denk bijvoorbeeld aan het toepassen van equaliser banden, het aanpassen van de fase en tijd en het volume van iedere individuele speaker.
DSP staat voor Digital Sound (of Signal) Processor. Een DSP kan ingebouwd zijn in een versterker of losstaand zijn.
Een versterker, zoals de naam al doet vermoeden, versterkt letterlijk het inkomende signaal en stuurt deze met meer vermogen uit. Hierdoor kan je dus meer volume uit jouw geluidsysteem halen.
Een versterker kan ook zorgen voor een betere geluidskwaliteit omdat jouw radio en versterker niet zo hard hoeven te werken voor een prettig luister volume, waardoor er minder vervorming optreedt.
Let wel op de speakers die in jouw auto zitten. Originele speakers kunnen vaak het vermogen van een flinke aftermarket versterker niet aan, daarom raden wij altijd aan eerst de speakers te upgraden voordat je een versterker plaatst.
Een versterker zorgt voor een hoger output signaal met meer volume. Klasse A is de oudste en compleet analoge versterker, het nadeel van deze versterker is dat deze erg veel warmte produceert en daardoor maar een rendement van 5-10% heeft.
Een klasse A/B versterker is daarop al een flinke verbetering, met een rendement van ongeveer 50%. Dat betekent echter nog steeds dat er veel energie wordt omgezet in warmte en dat er ook dit type versterker nog altijd een koelsysteem nodig heeft.
Klasse D versterkers (G, E, etc. zijn daar varianten op) zijn relatief erg efficiënt met een rendement van soms wel 95%. Hierdoor kunnen deze erg klein zijn, omdat ze minder gekoeld hoeven te worden. Daarom zijn klasse D versterkers perfect geschikt voor het gebruik in auto’s waar gebrek aan ruimte en beschikbare energie (van de accu en dynamo) vaak een grote rol speelt.
Wil je graag op een hoger volume spelen? Dan is een versterker de manier om meer power uit jouw geluidsysteem te halen.
Let altijd op dat jouw versterker past bij het vermogen (in Watt RMS) en de weerstand (in Ohm) van jouw speakers, anders loop je het risico dat de speakers of de versterker kapot gaan.
Heb je speakers van 100 Watt RMS en 4Ohm, zorg dan dat de waarden van jouw versterker daarbij aansluiten.
Het aantal kanalen is daarbij ook nog een belangrijke factor. Voor iedere speaker heb je in principe 1 kanaal van jouw versterker nodig. Zoek dus eerst uit hoeveel speakers/versterker kanalen jij nodig hebt. Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact met ons op.
RMS staat voor Root Mean Square, wat de realistische effectieve waarde van een stroom- of spanningssignaal weergeeft.
Daarom hebben wij het altijd over RMS vermogen. Het piekvermogen van een subwoofer, speaker of versterker kan namelijk een onrealistisch beeld schetsen van de werkelijkheid. Het RMS vermogen is daarom de beste manier om het wattage van verschillende producten te vergelijken.
Bij het vinden van de juiste versterker voor jouw speakers of speakers bij jouw versterker is het daarom het belangrijkst dat het RMS vermogen overeenkomt.
Voorbeeld:
JBL Club 64CTP wordt gespecificeerd als Piek Vermogen: 210 Watt & RMS vermogen: 70 Watt
BOXMORE BXE K165 wordt gespecificeerd als Piek Vermogen: 200 Watt & RMS vermogen: 100 Watt
Deze component speaker sets lijken dus vergelijkbaar als je kijkt naar het piekvermogen, terwijl de speakerset van Boxmore in de realiteit heel wat meer power aan kan dan de speakerset van JBL.
Media
In bijna alle auto’s kan een nieuwe radio. Echter zijn er wel nieuwere modellen auto’s waarbij dat niet kan. Denk hierbij aan geïntegreerde schermen zoals Tesla. Twijfel je nou of het bij jouw auto mogelijk is? Bel dan gerust met 0793608898 of stuur een mailtje met kenteken en een foto van je dashboard naar info@dnbinbouwstation.nl
Ja, wij hebben verschillende mogelijkheden voor het toevoegen van Android Auto en Apple Carplay in vrijwel iedere auto.
We kunnen in veel gevallen Apple Carplay of Android Auto toevoegen aan jouw bestaande radiosysteem wanneer deze radio al beschikt over een scherm in het dashboard.
Het plaatsen van een nieuwe radio is in veel gevallen ook een goede oplossing om Android Auto of Apple Carplay en andere nieuwe functies toe te voegen aan jouw auto. Zo hebben wij bekende merken zoals Alpine, Sony en Pioneer, altijd inclusief garantie op de inbouw en producten.
Ben je geïnteresseerd in het toevoegen van Apple Carplay en Android Auto? Vraag een offerte aan via het inbouwformulier.
Oude spullen, zoals bijvoorbeeld je vorige radio, geven wij bij het ophalen altijd mee terug. Houdt er rekening mee dat wij niet altijd alle bekabeling mee terug kunnen leveren.
Wij vinden het erg belangrijk dat je met een zorgeloos gevoel weer bij ons vertrekt. Wanneer je de auto komt ophalen leggen we alles rustig uit. Hoe het apparaat werkt, hoe je ermee kunt verbinden en waar je rekening mee moet houden. Heb je nog vragen? Stel ze altijd of neem contact op met ons.
Wij hechten veel waarde aan kwaliteit. Daarom bouwen wij geen eigen gekochte spullen in en alleen onze eigen producten.
De producten die wij inbouwen kennen wij door en door. Daarnaast staan wij ook achter de kwaliteit van onze producten. Andere merken of merkloze apparaten kennen wij vaak niet. Dit kan zowel bij de installatie als bij het gebruik problemen opleveren.
Eveneens bieden wij naast de standaard fabrieksgarantie altijd 2 jaar inbouwgarantie.
Dat kan zeker. Wij hebben daar speciale USB-adapters voor die Plug & Play zijn. Deze kan je hier bestellen!
Service & garantie
Zeker. Wij bieden 2 jaar garantie na het inbouwen van het product. Check voor de garantie-voorwaarden onze algemene voorwaarden. Deze lees je hier.
Dat kan, mits je een audio-pakket hebt dat dat ondersteund. Wil je iets aangepast hebben? Neem gerust contact op.
Wij raden altijd aan om dan contact met ons op te nemen. Als we het op afstand niet kunnen oplossen, plannen we een afspraak in om het probleem in de werkplaats te verhelpen.
Let op: Neem altijd eerst contact met ons op voordat je zelf aan de slag gaat. Dit kan problemen geven met de garantie.
Ja, onze audio-pakketten bouwen wij zo in dat ze over te zetten zijn naar een andere auto en de originele audio terug kan.
Let wel op:
Niet alles past altijd in een andere auto. Soms zijn er aanpassingen nodig. Dit geldt ook voor spullen zoals radio’s, dashcams etc.
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn? Kom dan langs of neem gerust contact op.
Het inregelen en afstellen van een DSP vereist kennis en ervaring. Bij kleine fouten kan het zijn dat je de speakers beschadigd. Wij adviseren dit altijd te laten doen door een specialist.
Vanwege de garantie zetten wij daarom een wachtwoord op de DSP.
Mocht je echt toegang willen tot je DSP, weet dan dat je garantie op de inbouw en materialen vervalt.
Praktische vragen
Je bent bij ons altijd welkom voor een advies gesprek. Wij zijn maandag tot en met vrijdag geopend van 09:00 tot 18:00 voor een lekker bakje koffie. Kan je doordeweeks niet? Dan kun je telefonisch een afspraak maken voor zaterdag.
Nee, wij hebben één locatie aan de Olof Palmelaan 3a in Zoetermeer.
Ja. Wij hechten veel waarde aan de veiligheid van uw auto en spullen.
Alle auto’s staan daarom in ons pand die is voorzien van camerabeveiliging en alarmen.
Ja! Wij hebben twee (handgeschakelde) auto’s voor onze klanten. Een leenauto gebruiken kost €25,- per dag met onbeperkt aantal kilometers.
let op: Voor het gebruik van de leenauto dient u een overeenkomst te ondertekenen. Daarvoor heeft u uw rijbewijs voor nodig!
Voor de lokale gasten hebben wij ook een gratis leenfiets beschikbaar.
Verder is er op 10 minuten lopen een Randstadrail beschikbaar.
Vanwege de beperkte ruimte in de showroom kan dat helaas niet. Wij hebben diverse alternatieven voor vervangend vervoer.
Ja. U kunt bij ons voor de deur gratis parkeren. Er is eveneens ruimte voor uw fiets of motor.
U kunt uw voertuig dezelfde dag om 09:00 bij ons brengen. We vragen u niet veel later te komen in verband met onze planning.
Wilt u uw auto de dag van te voren brengen? Geen probleem. Meld dat dan wel graag van te voren zodat we rekening kunnen houden met plek en de beschikbaarheid van de eventuele leenauto.
Tijdens het inplannen van de afspraak laten wij weten hoelang we verwachten bezig te zijn. De meeste klussen duren maximaal één dag. U kunt uw auto dan om 18:00 weer ophalen.
Mocht het zo zijn dat uw voertuig eerder klaar is, nemen wij telefonisch contact met u op.
Dit is afhankelijk van wat u wilt. Het inbouwen van een dashcam, camera, of bijvoorbeeld radio duurt meestal maximaal één werkdag.
Grotere projecten zoals 360 graden camera’s, grote audio-upgrades etc. duren vaak langer. Bij het maken van de afspraak zullen wij u daarover informeren.
Afhankelijk van wat u wilt hebben wij een gemiddelde wachttijd van 1 tot 2 maanden. Houdt daar dus rekening mee wanneer u bijvoorbeeld iets gedaan wilt hebben voordat u op vakantie gaat.
Wilt u weten wanneer wij plek hebben? Bel dan gerust naar 079-3608898.
Vaak kunnen wij zaken zoals het keuren van een alarm eerder inplannen.
Het kan altijd gebeuren dat er iets onverwachts tussenkomt. Wij proberen daarom zo flexibel mogelijk op te treden. Echter hebben wij een strakke planning. We vragen u daarom zo vroeg als mogelijk contact met ons op te nemen om te kijken naar een oplossing. Dit kunt u het beste telefonisch doen via 079-3608898.
Betalingen
U kunt bij ons in de winkel direct afrekenen. Wij accepteren bankpas, cash, directe overboeking en een betaalverzoek. Wij doen niet aan betalingen op factuur.
Let op: wij accepteren geen creditcard.
Wij vragen voor de afspraakgarantie en het inkopen van de nodige spullen altijd een aanbetaling van 25% van het totaalbedrag. De rest van het bedrag kunt u betalen bij het ophalen van uw voertuig.
Over deze aanbetaling kunt u meer vinden in onze algemene voorwaarden.
Wij sturen na betaling uw factuur altijd per e-mail. Ook is het mogelijk om deze geprint te krijgen.
Als u uw factuur kwijt bent is het mogelijk dat wij deze terug kunnen vinden op basis van uw kenteken en/of naam.
Let op: de gegevens moeten overeenkomen met het betreffende voertuig, anders mogen wij u geen informatie en/of garantie verschaffen.
Wij doen niet aan betalingen op factuur. Er zijn diverse mogelijkheden om bij ons in de winkel direct te betalen.
Overig
Wij hebben regelmatig vacatures openstaan voor inbouw specialisten en kantoorwerk. Houdt daarvoor onze website en socials in de gaten.
Momenteel zijn wij niet actief opzoek naar stagiaires. Wil je toch graag stage lopen bij ons? Stuur dan je CV + motivatie en stageperiode naar info@dnbinbouwstation.nl
Heb jij voor je werkstuk of spreekbeurt vragen aan ons? Dan kan je je vragen altijd mailen naar guido@dnbinbouwstation.nl
Let op: Vanwege drukte kan het zijn dat we later reageren dan normaal. Stuur je vragen dus op tijd!
Momenteel zijn wij niet beschikbaar voor sponsoring. Voor vragen over een samenwerking raden we aan om een mailtje te sturen naar info@dnbinbouwstation.nl
Veiligheid & Privacy
Het kenteken is belangrijk voor het inzien van voertuiggegevens. Deze gegevens gebruiken wij om te bepalen welke onderdelen wij nodig hebben voor de inbouw.
Wij kunnen via uw kenteken geen persoonlijke informatie verschaffen.
Wij verwerken uw gegevens volgens de AVG en privacy wet. Meer hierover kunt u vinden op onze privacy-statement pagina.
We nemen de veiligheid van uw voertuig zeer serieus. Tijdens de inbouw staat uw auto in een afgesloten, beveiligde werkruimte. Alleen geautoriseerd personeel heeft toegang en we werken volgens vaste procedures om schade en risico’s te minimaliseren. Uw sleutel wordt veilig opgeborgen zolang we eraan werken.
Alleen onze gekwalificeerde monteurs hebben toegang tot uw voertuig. We registreren wie aan welke auto werkt en zorgen ervoor dat sleutels veilig worden bewaard tijdens de inbouw. Uw voertuig is in vertrouwde handen.
Na installatie hebben wij geen toegang meer tot de gegevens van het apparaat. Bij de meeste apparaten kunt u zelf opzoeken wie de ‘gebruikers’ zijn. Mocht u hier uitleg bij willen, helpen wij u natuurlijk graag.
Vanwege veiligheidsredenen op de werkvloer mogen wij alleen personeel, voorzien van de juiste veiligheidskleding, toelaten op de werkvloer. Het is daarom niet mogelijk om bij de installatie te zijn.
Nee. Wij kunnen zonder uw toestemming niet bij gegevens en data van u of uw voertuig. Wanneer dit nodig is ten behoeve van de dienst of het product zullen wij contact met u opnemen.
Webshop
Ja. Onze webshop is ingericht om klanten met dezelfde interesse te voorzien van de juiste producten. Ons belang ligt bij een transparantie en betrouwbaarheid.
Via vele onafhankelijke organisaties zoals Trustpilot en Webwinkelkeur kun je reviews van eerdere klanten vinden.
Als wij iets op voorraad hebben is de levertijd maximaal 3 werkdagen. Bij een product dat nabesteld moet worden zullen wij contact met u opnemen om de snelste levertijd te bespreken.
Let wel op: dit is regelmatig afhankelijk van de leverancier. Wij doen ons best om u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de status van uw bestelling.
Wanneer uw product niet compleet is, beschadigd is of verkeerd is, is dat natuurlijk vervelend. We adviseren u altijd om foto’s te maken en te bellen met 079-360-8898 om te kijken naar een passende oplossing. U kunt ook de foto’s mailen met een omschrijving van het probleem naar info@dnbinbouwstation.nl
Producten die op uitverkocht staan komen bijna ook niet meer op voorraad. U kunt altijd contact met ons opnemen voor een goed alternatief product.
Wij verzenden onze pakketten via PostNL. U ontvangt daarvoor een bevestiging en een track&trace code.
Bij bedragen onder de €149,- betaald u €6,95 verzendkosten. Bedragen boven de €149,- zijn inclusief verzendkosten.
Dit kan, mits de producten onbeschadigd en compleet zijn. Houdt er rekening mee dat er mogelijk een wachttijd is.
Via de webshop kunt u alleen binnen Nederland bestellen. Mocht u een product willen dat naar Duitsland of België moet, adviseren wij even telefonisch contact met ons op te nemen via 079-3608898.
Bij online aangeschafte producten heeft u altijd een 30 dagen retourtermijn. Mits het product compleet en onbeschadigd is krijgt u uw geld terug bij ontvangst van het product.
Stel uw vraag
CONTACT
D&B Inbouwstation
Olof Palmelaan 3A
2729 NA Zoetermeer
Telefoon 079-360 88 98
E-mail info@dnbinbouwstation.nl
Whatsapp 06-418 636 77